قرنیم

قرنیم

قرنیم

قرنیم

ردیابی بیماری های مادرزادی در ازدواج خانوادگی

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۵۷ ق.ظ

ردیابی بیماری های مادرزادی در ازدواج خانوادگی

اعتقاد عمومی که آزمایش ژنتیک قبل یا در دوران بارداری می تواند مانع از انتقال کودک به بیماری های ژنتیکی شود صحیح نیست. اساسا هیچ محاکمه ای برای بیماری های ژنتیکی با توجه به تعداد و تنوع این بیماری ها وجود ندارد، زیرا هنوز هیچ تشخیص قطعی بسیاری از بیماری های ژنتیکی وجود ندارد و برای بسیاری از افراد دیگر قابل تشخیص نیست. بنابراین، اعتقاد بر این است که پس از ازدواج فامیلی، از طریق آزمایش ژنتیکی از بیماری کودکی جلوگیری می کند و گمراه کننده است.
ازدواج خانوادگی در ایران

من مطمئنا این بیانیه را بارها و بارها در زندگی خود شنیده ام که آنها دختر و پسر عمو را در آسمان ها نوشته اند. بعضی از فرهنگ ها و خانواده ها به دلایل مختلف به ازدواج های خانوادگی احترام می گذارند و ازدواج با غریبه ها را قبول نمی کنند. اما تا چه حد این مهم است؟ آیا جدایی و طلاق کمتر ازدواج وجود دارد؟ و ازدواج خانوادگی بین همسران مهربان تر است؟ برای پاسخ دادن به این سوالات، بهتر است که زیر را بخوانید. ازدواج خانوادگی این قطعا همه والدین هستند که فکر می کنند بهترین فرزندان خود را در همه زمینه ها فراهم خواهند کرد. در زمینه آموزش، رفاه، غذا، لباس ... و مهمتر از همه، بهترین چیز در مورد ازدواج. یکی از چیزهایی است که به یک فرد ازدواج خوب کمک می کند، شناخت حریفش است. بعضی از خانواده ها فکر می کنند اگر فردی که می خواهند با فرزند خود ازدواج کند، به زاد و ولد نزدیک است یا شانس بالاتری برای شادی فرزندشان وجود دارد. بنابراین، آنها ازدواج های خانوادگی می گیرند.
مزایای ازدواج خانوادگی

برخی مطالعات جامعه شناختی نشان داده اند که ثبات زندگی زناشویی در ازدواج های خانوادگی به دلیل سازگاری بیشتر بین همسران و خانواده هایشان بیشتر است. خانواده ها همچنین درک درستی از اخلاق، رفتار و رفتار را درک می کنند زیرا آنها بیشتر و بیشتر با یکدیگر سفر می کنند و این احتمال انتخاب گزینه مناسب برای ازدواج را افزایش می دهد. از آنجا که همیشه نگرانی ها و نگرانی ها برای زنان در مورد فقدان حمایت و حمایت از مسائل مالی و بهداشتی در زندگی وجود دارد، آنها معتقدند که ازدواج های زناشویی قوی تر از قوانین موجود در جامعه برای حفظ وضعیت خود و دفاع از حقوق آنها است. در برخی موارد، اعتقاد بر این است که ازدواج خانوادگی باعث تقویت روابط خانوادگی و همبستگی بین اعضای خانواده می شود و فرصت های زیادی برای انتقال ارزش های فرهنگی خانواده و تداوم آن بر نسل های خانواده ایجاد می کند. در ازدواج های خانوادگی، مذاکرات ازدواج در مورد امور مالی اغلب به راحتی صورت می گیرد و ازدواج از قبیل طلا، عروسی، عروسی و عروسی با امکانات و هزینه های کمتر فراهم می شود.
معایب ازدواجهای خانوادگی

اول، احتمال دخالت خانواده در زندگی خانوادگی بیشتر از ازدواج های دیگر است و دامنه این مداخلات معمولا بیشتر از خانواده های درجه اول است و اغلب به تمام خانواده گسترش می یابد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و ژنتیک در معرض خطر بروز نقایص مادرزادی کودکان در معرض تمام مزایای اجتماعی و اقتصادی بالقوه ازدواج های خانوادگی است که جدی و جدی هستند. در مقایسه با ازدواج های دیگر در ازدواج خانوادگی، میزان باروری و تولد کمی بالاتر است و میزان سقط جنین به طور قابل توجهی متفاوت نیست. مرگ و میر نوزاد بالاتر از جمعیت عمومی است و شیوع نقایص زایمان حدود 2-3٪ بالاتر از نوزادانی است که ازدواج های غیر خانوادگی متولد شده اند. اگرچه این اختلاف درصد ممکن است کوچک باشد، اما تعداد قابل توجهی از آن، با توجه به میزان تولد سالیانه، وجود خواهد داشت. علت نقصهای بالا و اختلالات مادرزادی است که وقتی یک ژن خاص برای این بیماری در پدران و مادران همسر و همسرش وجود دارد و از یک طرف به مادر و از طرف دیگر به پدر و این ژن مخصوصا برای پدر است و هر دو مادر و کودک به عنوان یک نتیجه از انباشت این ژن در یک کودک به ارث برده می شوند، احتمال شروع و شدت بیماری افزایش می یابد.
مشاوره ژنتیکی در افراد دارای ریسک بالا

1- افرادی که در ارتباط هستند و قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند. 2- دخترانی زیر 18 سال و 33 ساله که قصد ازدواج دارند. 3. پسران بیش از 40 ساله که می خواهند ازدواج کنند. 4. دختر و پسر که اختلالات ژنتیکی حتی ضعیف هستند و قصد ازدواج دارند. 5. کسانی که می خواهند ازدواج کنند و اقوام درجه اول آنها اختلالات ژنتیکی دارند. 6. افرادی که دارای اشخاص با ریسک بالا هستند و یا در مناطقی با خطر بالا زندگی می کنند و قصد دارند ازدواج کنند. 7. افراد در آزمایشگاه ها، سونوگرافی ها و رادیولوژی و قصد دارند ازدواج کنند.
ازدواج خانوادگی در اسلام

از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که او گفت: "با یک غریبه ازدواج کنید تا یک کودک ضعیف را نگیرد". امام صادق (ع) نیز نقل شده است: "ازدواج با بستگان نزدیک، زیرا یک کودک ضعیف ظاهر می شود." شاید براساس سنت های مشابه و همچنین توصیه های پیشگیرانه پزشکان و ژنتیک، برخی از فقیهان معاصر،

  • جمال قرنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی