قرنیم

قرنیم

قرنیم

قرنیم

گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت ,گیاه پنج انگشت و بارداری,گیاه پنج انگشت و تخمدان پلی کیستیک,گیاه پنج انگشت برای چی خوبه,گیاه پنج انگشت و ریزش مو

گیاه پنج انگشت , گیاه پنج انگشت و بارداری , گیاه پنج انگشت و تخمدان پلی کیستیک , گیاه پنج انگشت برای چی خوبه

توضیحاتی در مورد گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت یا پاکدامنی یا بنگرو با نام علمی Vitex agnus-castus درختچه زیبایی به ارتفاع یک متر و نیم است که به علت گل‌های زیبایی که دارد گاه به عنوان گیاه تزئینی کاشته می‌شود. بدین علت به آن پنج انگشت گویند که برگ‌های آن پنجه‌ای و پنج‌تایی است. گل‌های آن به رنگ آبی و شبیه سنبله‌ای دراز است که سپس تبدیل به گل می‌شود. این گیاه را فلفل بیابانی نیز می‌نامند و در بسیاری از مناطق ایران می‌روید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد گیاه پنج انگشت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

گیاه پنج انگشت در طب گیاهی

شاید برایتان جالب باشد که متخصصان طب گیاهی استفاده از گیاه پنج انگشت را برای تنظیم تعادل هورمونی در زنان و کاهش سطح تستوسترون در مردان توصیه می‌کنند. علاوه بر این، دمنوش گیاه پنج انگشت یک درمان خانگی موثر برای حل مشکلات مختلف سلامتی است از جمله اختلالات قاعدگی، علائم یائسگی، PMS(اختلال پیش از قاعدگی)، گرگرفتگی، درد پستان (در اثر لمس)، کاهش تولید شیر و ناباروری. علاوه بر این، این گیاه خطر ابتلا به سرطان پروستاتِ ناشی از بالا بودن سطح هورمون تستوسترون را نیز کاهش می‌دهد.

تاریخچه گیاه پنج انگشت

در قدیم اعتقاد داشتند که این گیاه باعث کاهش میل جنسی می‌شود و به همین دلیل در قرون وسطی راهبان روی برگ‌های این گیاه تفکر می‌کردند و به همن دلیل نام دیگر این گیاه به پاکدامنی(chasteberry) مربوط می‌شود. با این وجود امروزه مشخص شده‌است که این گیاه اثری بر میل جنسی ندارد.

همه چیز درباره گیاه پنج انگشت

گیاه دارویی پنج­‌انگشت، میوه‌ی کوچکی به شکل توت و به رنگ قهوه‌ای دارد، سایز آن مانند دانه‌های فلفل سیاه است و بویی مانند بوی نعناع دارد. مصارف دارویی مختلف گیاه پنج انگشت قرن‌هاست که شناخته شده‌است. هنگامی که میوه‌ی این گیاه که به گیاه پاکدامنی نیز معروف است، می‌رسد، از آن برای تهیه‌ی عصاره‌های پودری و مایعات دارویی استفاده می‌شود. گیاه پنج انگشت مزایای شگفت‌انگیزی برای سلامتی دارد. این گیاه نام‌های دیگری نیز دارد، از جمله فلفل بیابانی، درخت پاکدامن، و فلفل راهبان. این گیاه به این دلیل پاکدامن نامیده شده‌است که توسط رومیان باستان برای کاهش میل جنسی راهبان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

خواص دارویی گیاه پنج انگشت

میوه این گیاه قابض است و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. افرادی که دچار بواسیر یا شقاق باشند می‌توانند از اثرات درمانی آن سود بجویند و در جوشانده این گیاه بنشینند تا عارضه برطرف شود. ضماد میوه و برگ آن ادرار را افزایش می‌دهد و مقدار زیاد آن برای کلیه مضر است. این گیاه در درمان سر درد هم مفید است. این دارو جهت رفع اختلالات قاعدگی و یائسگی به کار می‌رود. پنج انگشت، گیاه بسیار مؤثری برای درمان اختلالات قاعدگی است. از گیاه پنج انگشت، داروهایی به نام‌های ویتاگنوس (VITAGNUS)، فمودین(Femodin) با مقدار ماده مؤثره ۲۰ میلی‌گرم در هر قرص و آگنوگل (Agnugol) تهیه کرده‌اند که عصاره خشک این گیاه می‌باشد. میوه این گیاه اثرات درمانی زیادی برای رحم دارد. قاعدگی را تنظیم می‌کند و برگ این گیاه ورم‌های رحمی را بهبود می‌بخشد و عفونت را پاک می‌سازد. فواید آن به قدری زیاد است که از این گیاه در قرص‌های گیاهی مورد استفاده برای تنظیم قاعدگی و کاهش خون‌ریزی استفاده می‌شود.

گیاه پنج انگشت و سرطان‌

عوامل خارجی یا داخلی زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان‌های خاص قرار بدهند. کاهش خطر ابتلا به سرطان یکی از فواید دمنوش گیاه پنج انگشت است که دوست داریم به شما در این مقاله معرفی کنیم. بنابراین، نوشیدن دمنوش گیاه پنج‌انگشت باید به سبک زندگی سالم اضافه شود. خواص ضدسرطانی دمنوش گیاه پنج انگشت مسئول وجود چنین فایده‌ای است. عصاره میوه‌ی این گیاه از رشد سلول‌های بدخیم جلوگیری می‌کند. نوشیدن دمنوش گیاه پنج‌انگشت به صورت منظم می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها مانند سرطان پستان، روده‌ی بزرگ و تخمدان کمک کند.

  • جمال قرنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی